fredag 22. mai 2009

Lilla fredag



Som dere skjønner er jeg inne på farger om dagen... Og en farge jeg har begynt å få øynene opp for er lilla. Gjerne den litt støvete lilla... den er så god å se på!

Jeg tror det er godt å leve med lilla også. Kanksje det kommer innslag av litt lilla her hjemme etterhvert også..?



Bildemix fra Bungalow og mine bilder

Det er iallefall mye deilige lillafarger å se ute om dagen. Mitt herlige syrintre står i full blomst og gressløken er i ferd med å små lilla blomsterknopper.

Ha en flott, lilla fredag :))

19 kommentarer:

Rumour has it sa...

This colour purple looks so fresh and nice in combination with whites and pink! I didn´t try purple things in my home yet, but one day I surely will! :D
Have a good day, I follow your blog with joy.

mi-rachel sa...

fine collager.

Mitt lille hjem sa...

Lilla er en nydelig farge!
Den har jo dominert litt interiørmessig de siste årene,
men den holder også ut!
Kommer til å stå som en av trendfargene til høsten også!

Vi blir altså ikke lei LILLA fredager :) God helg!

Anonym sa...

jeg har lenge vært lilla jeg - det eneste jeg finner interiør messig er at som fesk Zara home hadde her en sesong lilla uttrolig mange ting til soverommet - sengetøy, dyner, puter og tepper - uttrolig nydelig, MEN jeg ser liksom ikke mannen min oppi alt det der - ja for hadde jeg bodd alene så hadde veggen bak senga mi blitt lilla - HELT SIKKERT!!

Hege - BOLIGglede sa...

Lilla er nydelig.. Har akkurat malt en vegg i stua i "korsyrin" som faren het.. Er ikke så veldig lilla, men.. kommer an på lyset i stua. (bilde på bloggen min)

Jannicke sa...

Nydelig collage..
Lilla er flott, helt enig med deg..
Ville ikke kjøpt meg lilla sofa akkurat, men detaljer i lilla er rålekkert!
Jeg har også plukket med meg lilla syrener hjem i dag, fra hagen til mine foreldre.. Åhh, så godt det dufter! Tror jeg må kjøpe et eget tre og ha i hagen ;o)
Klem J.

☆Therese sa...

Lilla er en herlig farge (har faktisk på meg en lilla tunika akkurat nå!!) Liker blått også jeg da - deilig med litt farger.
Syntes det er fint med enkelte fargeklatter inne, særlig på denne årstiden :O)

Ha en deilig helg (krysser fingrene for bra vær),
klem

stjerneglass sa...

Deilige bilder og deilig lilla!

marie sa...

Det sengeteppet hadde vært perfekt på vårt soverom. Sukk!

Sommerlyst sa...

Jeg har aldri vært noen fan av lilla, men merker at fargen begynner å "vokse" på meg (hvis det er noe som heter det :))

Syrintreet vårt står også i full blomst - det ELSKER jeg selv om et har lilla blomster!!!

Ha en god helg!
:)M

Guttemamma sa...

Lilla er lekkert og det er godt med litt farger.:-)

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh vilka härliga bilder du visar. Har missat några inlägg här ser jag. Ja det är sett stort steg att flytta och börja om. Jag tror inte att något av dessa hus är något för oss men titta måste vi.
Ha det så gott...

Klem till dig/ Anne

kardemumma sa...

Vad mycket fint du visar!
Det var många fina inlägg som jag hittade hos dig. Inspirationskälla!
Ha det gott!
Kram C

Lykkelita sa...

Lilla er en flott farge, men ganske dominerende, så det er greit å være litt forsiktig. Min søster har Lilla i stua og det er nydelig, men bare noen innslag her og der, allikevel er den meget fremtredende...
Ha ei fortsatt fin helg. Klem fra nord.

Min Still By Maia sa...

Hei på deg!

Ja, jeg har hatt "dilla på lilla" lenge. Blir aldri lei den fargen. Skjønne bilder du viser. Jeg skal snart til København selv. Elsker den byen :)

Søndagsklem fra Maia

Klaffen sa...

jaer flottere en LILLA syrin i full blomst? Og ikke minst lukta.. eller hva med en Lavendel? Er jo staude og, så det er villig neste år:) her er det lilla på trappa, og inne. Skal finne frem gløden og knipse litt snart. Ryggen er på nett igjne, man får en real støkk når man ikke er mobil på egenhånd.. Fine bilder, fin blogg og ei herlig jente som står bak:) Hurra for deg. klem

ANETTESHUS.COM sa...

Nydelige bilder!! Lilla er en vakker farge:)

Ha en fin ny uke!

Klem Anette:)

mette sa...

så vanvitti fine bilder! og en alldeles herli farge!!

Gunhild sa...

At det er godt å leve med lilla kan jeg skrive under på ! :D For å si det sånn så er det vel en farge som har vært trofast her i huset de siste årene, vel... egentlig så lenge jeg kan huske. Og ute blomstrer lilla syriner og det er virkelig vakkert!JA til lilla hehe :)
Stor klem!