tirsdag 2. desember 2008

Og intet tre var trygt...




Varer fra Strandlykke. Foto Lena.

På søndag ble jeg så inspirert av MeyBeMe's flotte lille juletre, at jeg dro med meg hele familien til skogs for å finne meg et tre. Kun utstyrt med hansker fant jeg meg to søte små.

Det jeg hadde glemt var at det var tele i bakken...

Jeg dro og dro, med familien som heiagjeng og tilslutt fikk jeg de opp med rota. Og nå er de trygt plantet i hver sin emaljebøtte. Et på kjøkkenet og et på barnerommet.

Så Emmeline, her er det lille rare treet på plass og i butikken går zinkvarene som "varmt hvetebrød" :)

Er dere igang med juleforberedelsene jenter..?

14 kommentarer:

Smineset sa...

Utrolig flott! Ser ut til at jeg må ut å dra opp trær med rota jeg også.

Ønsker deg en super dag! :-)

Guttemamma sa...

Godt i gang!! Helt nydelig med alle disse små trærne rundt omkring sammen med zink!

ceciliegrut sa...

Haha, sang dere gubben og gamla..?

Tror jammen jeg også skal hive meg på denne ideen, har en sinkbøtte klar også :o)

MeyBiMe sa...

Takk for flott kommentar :-)
Koselig at du likte dette lille juletreet mitt :-)
Smiiiler bredt her nå for alle disse flotte ordene jeg har fått rundtomkring fra dere om juletreet mitt :-D
Og....har sendt deg en Mail :-)
Ha en vidunderlig flott dag!!!!
Herlige bilder du viser!!!!!!

Anna Lisa sa...

Så koselig!!! Dette var jammen fint!!! Ha en fin advent tid:) Klem

moa sa...

..hehe, merket telen jeg også, når jeg tok opp mitt lille babytre:0)
..men så fint det ble!
ha en fin dag videre, klem moa

charm design sa...

jeg ble også inspirert av den samme bloggen,men jeg dro på plantasjen å kjøpte et nydelig lite tre.
Håper det går bra med butikken din nå før jul......
Juleforbredelsene er i full sving,har hatt fri i dag så jeg kost meg skikkelig.....ble også tid til et lite kafe besøk før ungene skulle hentes.Herlig med en sånn dag,de kommer bare så alt for skjelden.

Ann Helen sa...

Veldig, veldig koselig! En sånn bøtte har jeg også, kjenner det rykker litt i hermegenet nå..;)
Så koselig at det går strålende med butikken:):)

Emmeline sa...

*Ler...Jeg har faktisk fått på plass det hvite plastjuletreet mitt i dag. Det minner ikke mye om naivistisk jul med mikro juletre og sinkpynt. Men jeg har en plan om å klare begge delene... Det er på en måte helt umulig å gå ut i skogen for å dra med seg et lite nyfødt tre her hos meg. Jeg bor jo midt i byen, men hadde jeg sett et så skal jeg love at gubben og gamla skulle bli satt til å dra...

KNallfine bilder og veldig inspirerende innlegg.... Skjønner godt at Sinkhusene får bein å gå på. Jeg har akkurat gitt to hus i gave til min søster. Min lille niese rynket på nesen. Hun syns tydeligvis ikke husene var særlig fine. Derfor gikk hun bort og stjal en julepynt istedet. Den mest glorete lille paljettpynten hun fant fra det hvite treet.

Jeg ler enda. Etter at tyveriet var oppklart ble julepynten donert til den lille tyven. Hun var veldig fornøyd;)

Miamor sa...

Hei du...har du tid midt oppi sinkpakkinga di til å gi meg noen hotte tips om Køben?? Reiser dit medg og eldstejenta til helga...skal kose oss!! Håper du får tid til å puste på..og kjenne på freden...
Trenger forresten adressa di før jul..hvis det er greit??

klem ;)

Anonym sa...

Så flott det ble. Og selvsagt er vi godt i gang med juleforberedelsene. Det er jo så hyggelig.

Ha ei flott helg!

Aina sa...

En liten oppmerksomhet til deg i disse førjulstider på siden min, mulig du allerede har fått den men jeg ville så gjerne gi den til deg:0)

Lykkelita sa...

Hvordan går det ann, Lena?? Jeg ønsket meg så inderlig et lyshus i zink, men de ble jo utsolgt før jeg i det hele tatt hadde sett at du hadde fått dem inn...Usch:(
Men så flott for deg at de solgte fort - det er god butikk det:) Hvis du får inn fler vil jeg stå først på lista!! Stor klem og nyt adventshelga:)

Herskapelig shabby sa...

Hihi, må vel ut i skauen i morgen jeg også! :) Ble veldig fint! Ser for meg at Zinkvarene går unna i butikken ja, det er jo så pent... Ha en fin 2. advent :)